11/27/2013

Święty Mikołaju


Święty Mikołaju:
(z lamusa)

Święty Mikołaju - list do ciebie piszę
Święty Mikołaju - dzwonki sanek słyszę.
Święty Mikołaju - wiatr me słowa niesie
Święty Mikołaju - czy coś nam przyniesiesz?

Proszę cię o jedno: nie przynoś nam rzeczy
lecz coś co strapienie i kłopoty leczy.
Coś co nam ubarwi i osłodzi życie
o czym każdy marzy choć zazwyczaj skrycie.

Wiemy co nam trzeba: drobinę miłości
z nią przychodzi szczęście i radość zagości
w domach pustych bez niej. Przynieś Mikołaju
troszeczkę miłości a będziemy w raju.

Niby skromne, proste te moje życzenia,
drobny strzęp uczucia - a tak wiele zmienia.
Ten fragment uczucia wciąż od nas ucieka
a tak wiele może: czyni z nas Człowieka.

Dzwonki sanek słyszę - spełnisz me życzenie?
Tak niewiele pragnę, tylko to marzenie...
Tylko to jest sensem dla mojego życia,
tylko to wciąż dla mnie nie jest do zdobycia.

6 komentarzy:

  1. Hej, hej... :-) " Serce człowieka kryje skarb, milczenie stoi na ich straży, myśli nadzieje i marzenia co znikną gdy się je wyjawi" :-)
    Śliczny wiersz.... ( miła...bo )

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie piękne życzenie... nie rozumiem św. Mikołaja... List przeoczył, czy co?

    OdpowiedzUsuń
  3. O świcie, wietrznym i śnieżnym, widziałam sanie ciągnione przez białego łosia.
    Ktoś powie - białych nie ma! Ten był.
    W saniach siedziała, zamiast Mikołaja, drżąca z zimna - Miłość.
    Nakazała łosiowi zatrzymać się. Przekrzykując wicher zapytała, gdzie mieszka mężczyzna,
    który chce przyjąć ją do swego gorącego serca. Udzieliłam jej dokładnej wskazówki.
    Już tam jedzie, ale droga trudna i daleka...

    Pozdrawiam, LE, ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Człowiek ciągle głodny miłości od dnia urodzin do późnej starości,wszyscy chcą być kochani ,a tak niewielu chce kochać .U mnie też o miłości i o dzieciach .
    Pozdrawiam serdecznie i mikołajkowo:)) Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  5. Elpie, jak zawsze z polotem, mądrze, o tym, co najważniejsze,
    najcieplejsze pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Święty Mikołaju już niedługo święta ,czas na prezenty po choinkę ,tak mi się marzy jakiś Twój wspaniały wierszyk.
    Pozdrawiam:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń