8/26/2013

Naprawianie świata


Naprawianie świata

 

Chciałem naprawić świat
- wiem, trzeba zacząć od siebie,
pozbyć się licznych wad,
pomagać innym w potrzebie.

Rzucić palenie od zaraz
- to wstrętny nałóg, szkodliwy
lecz mam z tym pewien ambaras,
bowiem nie palę (szczęśliwy?).

Zapomnieć, co to alkohol
- choć czasem piwo wypiłem,
to o balangach upojnych
dotychczas nawet nie śniłem.

I proszę : wyszła laurka
- takiego siebie nie znałem,
czy stroję się w cudze piórka
a wszystko trąci banałem?

Nie, gdyż starannie ukryłem
największą z moich wad:
lenistwo – nic mi się nie chce
- niech inni naprawią świat.

5 komentarzy:

  1. Świat jest cudowny to chyba z nami jest coś nie tak!
    Pozdrawiam serdecznie,świata nie zmieniłam ,ale zmieniam siebie i widzę ,że mój świat też zmienia się:))Molekua

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko majstrujemy przy losach świata, ale nie naprawimy. Każda istota dwunożna, oprócz tego że ma tylko podobny kształt
    / pomijając podział na męski i żeński/ to umysłem różni się zasadniczo. Brak porozumienia /w zasięgu głów a nieosiągalne/
    sprawia ciągły chaos w którymś skrawku ziemi. Do tego człowiek czuje swoje wnętrze inaczej od tego,
    które pokazuje zewnętrzny obraz.
    Możesz więc powtarzać jak mantrę - jestem leniwy, to tylko obśmieję Cię jak tego kota, który jest leniwcem autentycznym.
    Tyle do ostatniej strofy wiersza :)
    Jest rytmiczny, zwarty, rześki bo maszerujący w czytaniu.
    Do zdjęcia - dzieci przywiozły trochę zdjęć z Krakowa i nie tylko. Już raz był wieczór oglądania. Ma być powtórka.
    Tymczasem pozdrawiam i zostawiam kawę, bo tej Twojej już dawno nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wawel chcesz naprawiać, czy jak? ;))))Masz rację, zostaw to innym.
    To żart, oczywiście. :)
    Miło czytać Twoje komentarze, wiesz, że je bardzo lubię. A już ten ostatni sam siebie przechodzi... Pozostaje mi tylko napisać - dziękuję za te miłe słowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby każdy tak dbał o swój ogródek, jak Ty, nie trzeba byłoby w ogóle naprawieć świata:-)

    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przestańmy psuć świat a zacznijmy naprawiać siebie a będzie cudownie
    Pozdrawiam serdecznie:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń