11/28/2015

Gdzie iść

Gdzie iść?
(z lamusa)



Gdy tylko wstecz za siebie spojrzę...
(wiem już: złudzeniem to wspomnienie)
to obok siebie nic nie dojrzę,
bo puste było me marzenie.

Marzenia to do siebie mają,
że w nich jest wszystko, czego chcemy;
lecz jakże rzadko się spełniają
i które spełnią się? - nie wiemy.

Chodzę więc smutny po ulicach
nie wierząc, że coś jeszcze zmienię.
Nic mnie w mym życiu nie zachwyca,
straciłem także i nadzieję.

Może to kara za me grzechy,
bo szedłem niewłaściwą drogą?
Nie mam więc prawa do pociechy,
inni mi ludzie nie pomogą.

Lecz, jak przystało na owieczkę
zbłąkaną - z własnej wszak głupoty:
gdy żal wyrażę, choć troszeczkę
zmniejszą się bóle me, zgryzoty?

Cierpienie moje sens by miało,
gdybym odnalazł własną drogę.
Dziś Boga proszę, choć nieśmiało:
czy mi pokaże, gdzie iść mogę?

11 komentarzy:

  1. Nie znam odpowiedzi na pytania postawione w wierszu.
    Jestem za to przekonana, że inni mają wpływ na to, co się przytrafia,
    w życiu nam dzieje. Taka ingerencja bywa dotkliwa, bolesna.
    Zaznać spokoju, może to jest największym marzeniem?
    Nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  2. Może masz rację? Tylko jak osiągnąć taki spokój?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. http://molekulka.blog.onet.pl/2012/03/18/stoi-czlowiek-na-rozdrozu-drog/
    Drogi Elpie -W PIERIOD,ściskam i śpieszę złożyć gorące życzenia świąteczne,bo zaczyna się amok świąteczny.przed którym usiłuję się bronić ,ale nie zawsze mi się udaje,a szczególnie w pracy trudno się obronić przed zbiorową świąteczną histerią .Trzymaj się cieplutko i radośnie ,z każdym dniem bliżej wiosny:)) Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przemówienia Władysława Gomułki: "...Przed wojną Polska stała na skraju przepaści. Dzisiaj, dzięki pomocy Związku Radzieckiego uczyniliśmy duży krok naprzód...". Jak więc ma być z tym "w pieriod'?
    Ale masz rację, trzeba iść do przodu, iść ciesząc się nawet ewentualnie nabijanymi guzami, bo to są nasze własne guzy i czegoś mają nas nauczyć. A jak nie nauczą - będą się powtarzać, do skutku.
    Zbliża się najczarowniejszy czas Świat Bożego Narodzenia. Oprócz kolend - wysłuchajmy =Czerwonych Gitar= : https://www.youtube.com/watch?v=t23hYMFslVs.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta piosenka zawsze będzie piękna ,jest nieśmiertelna,dziękuję i pozdrawiam świątecznie:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  6. Elpie, wszystkiego dobrego!!! serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie dziękuję!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. W wigilijny wieczór przychodzę w odwiedziny... Dziękuję za mądre słowa zostawione u mnie. Dziękuję za ich ogromne ciepło i moc, którą otrzymałam za ich sprawą, bo takowa z nich płynie. Prosto w serce i umysł.
    Dziękuję, że jesteś, ELP.
    Zdrowych, rodzinnych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I już po... A pogoda nadal wiosenna.
      Widzisz, w taki magiczny sposób okazało się, że Tobie i mnie kilka zdań przyniosło wiele ciepła i radości. Czyli słowa mogą wiele i rację miał Czesław Niemen w piosence "Dziwny jest ten świat".
      Kończy się rok, przypominam Ci o zewie morza - ono chce Cię zobaczyć.
      A ja i zapewne wiele innych osób - chcielibyśmy coś u Ciebie przeczytać ale tylko wtedy, gdy zechcesz napisać.
      Szczęśliwego Nowego Roku, pełnego tylko dobrych i bardzo dobrych zdarzeń, radości z mijających dni i nocy, spełnionej, wzajemnej miłości i pełnej szczęścia codzienności.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. I ja chcę złożyć noworoczne życzenia u Ciebie. :) Moc radości, zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności dla Ciebie i Twoich bliskich.
      Morze?... Może... ;) Dziękuję Ci ELP.

      Usuń
  9. Dziękuję i trzymam kciuki aby "może" pokazało, że może uczynić wszystko, byś osobiście pozdrowiła morze.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń