5/19/2018

Starość

Starość


Sam kiedyś myślałem, że starość jest smutna,
bo nie ma już marzeń, nie czeka się jutra,
ubierać się trzeba skromniutko, na ciemno
- nie czeka staruszka już żadna przyjemność.

A zresztą nie każdy starości doczeka,
przeróżne choróbska dopadną człowieka,
w pamięci zostaną tylko białe plamy
- i nawet najbliższych już nie rozpoznamy.

To wszystko możliwe, zależy od losu
i myśli ponurych, gdy dojdą do głosu
a rozpacz totalna zawładnie człowiekiem
- tak będzie, gdy zechce przejmować się wiekiem.

A teraz na sobie swe myśli testuję,
układam scenariusz, co myślę, co czuję,
te smutne odpędzam, gorących nie studzę
- dzień sobie planuję, gdy tylko się zbudzę.

Już umiem się cieszyć swym każdym oddechem,
do trosk codzienności podchodzę z uśmiechem
i marzę do woli o przyszłości swojej
- choć nie wiem, jak będzie – jutra się nie boję.

4 komentarze:

  1. Marzyć do woli? I cieszyć się mimo? I, że nie każdy starości doczeka... Dużo w tym racji.
    Lecz moja i taka refleksja, że prawie każdemu życia mało, bez pamięci o tym, ile już zdołał zgarnąć od życia.
    Chyba jest też w Twoich słowach trochę przekory, bo przecież niejedno zmaganie dało się we znaki...
    Tymczasem moje wróble maja się dobrze, a młode też już samodzielne. co jakiś czas pokazują się szpaki. Synogarlice gadają bez przerwy.
    I tak maj umknął w swojej pięknej szacie.
    Kilka dni mnie nie będzie.
    Ale o kawie możemy pamiętać, prawda?
    Do później, LE.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie przyniosłem kawę i martwi mnie brak wróbli. Wiem, nad morzem jest ich dużo ale mam nadzieję, że wrócą i do Krakowa. Podziwiam jeszcze turkawki, wciąż widzę je parami i doczytałem, że są sobie wierne całe życie. Czy nie powinniśmy częściej brać przykład z naszych "braci mniejszych"?
    Masz rację z tym zmaganiem. Ale to jest tak, jak człowiek zachowuje się niczym Wańka-Wstańka, to wszystko jest dobrze. Czuje się mocniejszy po ciosach. A że nic nie trwa wiecznie? Wolę cieszyć się smakiem kawy, smakiem życia - słynną już jego każdą chwilką.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

  3. 09.05.18.Oława

    „Co życie jest warte”

    Co życie jest warte

    Jak minie już trzy czwarte

    Ale żyć się chce

    Nawet jak jest źle

    Bo życie to do siebie ma

    Ile by nie trwało

    To i tak za mało

    Molekułka
    Pozdrawiam z radością :))Tak trzymaj:)) Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  4. Optymistyczne z tym "trzy czwarte", bo kto może wiedzieć, ile jest przed człowiekiem? Dziękuję za pozdrowienia i również pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń