6/21/2018

Barani rozum

Barani rozum
(z lamusa)

Wybaczcie mi barany niezbyt pochlebne słowa,
o waszym wszak rozumie w tym wierszu będzie mowa.
Zapewne to nieprawda, wręcz potwarz, szkalowanie
lecz na potrzeby wiersza pojęcie niech zostanie.

Bo trzeba mieć wasz rozum, karmić się wspomnieniami
i zamiast iść do przodu, łudzić się iluzjami.
Wymyślać „happy end’y” gdy życie biegnie w dal
- szczęśliwych brak zakończeń; zostaje smutek, żal.

Historia krąg zatacza, powtarzać lubi się,
gdy jawę czas złagodzi – wszystko powraca w śnie.
Myślałem, że przywyknę, już nie raz byłem sam…
Dlaczego znów się łudzę? – Barani rozum mam!


6 komentarzy:

  1. Och gdybyśmy mieli tylko mądrość i intuicję taka jak mają zwierzęta ,o ile mniej głupoty i zła było na tym świecie.Zapraszam do mnie też ostatnio opublikowałam taki żartobliwy wierszyk pod tytułem "Głupich nie sieją " Uważam ,że jest zabawny,chociaż w żartobliwy sposób mówi o głębokiej prawdzie dotyczącej nas ludzi.Pozdrawiam :))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do mądrości i intuicji u zwierząt, nie chcę zabierać głosu ale co do głupoty, tu mógłbym stwierdzić, że każdy z nas bywa, że w czymś zachowa się jak głupiec. Nikt nie jest doskonały a błądzić jest rzeczą ludzką.
      Nieco inaczej kiedyś napisałem: "... Różne dary ludziom Bóg-Ojciec rozdawał. Jednym dał za dużo, innym zrobił kawał. Jedno sprawiedliwie rozdzielił, to fakt: rozum. Czy ktoś żalił się na jego brak?...".
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń


    2. 05.01.18.Oława

      „Co ukrywa się pod słowem rozum”

      Co ukrywa się pod słowem rozum

      Czy to nasze mądre myśli

      A te głupie i te złe to powstają gdzie

      Czy rozum może tworzyć myśli głupie i złe

      A jeżeli nie

      To kto tworzy i podsuwa nam je

      Molekułka
      Pozdrawiam na wesoł:))

      Usuń
    3. Myślę, że nikt nam głupich myśli nie podsuwa. Tylko człowiek nie jest doskonały, stąd takie różne tworzy dyrdymały.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. Hej, hej ...:-) Pewnie dlatego,że
    "Nadzieja to ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony.
    Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.Nadzieja to ziarnko światła ukryte w głębokiej ciemności." :-) Tak więc...skąd ? ten tytuł wiersza!!! Marzenie o czym cudownym ma nazwę - NADZIEJA na pewno nie " Barani rozum" Zimno się zrobiło a tak ciepło było i takie jest właśnie Elpie życie...Pozdrawiam i każdego dnia samych słonecznych myśli :-)...

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, hej... - jak ja to lubię!!! Szkoda, że tak rzadko ostatnio mam okazję to czytać.
    Właśnie to miałem na myśli, choć inaczej ubrałem w słowa. Pomimo różnych bardzo smutnych wydarzeń, nie umiałem (a może nie chciałem) zgasić tego malutkiego płomyczka nadziei. Bez niej myślę, nie da się żyć.
    Oczywiście, barany nie są tu w niczym winne, one mają swój świat a ja swój. Oby piękniejszy, bo że bywa cudowny, to już coraz częściej się o tym przekonuję.
    Dodam jeszcze coś: gdy płomyk nadziei zaczyna się powiększać - wtedy w najzimniejszy czas nie odczuwam zimna. Czy to nie cud?
    I tak właśnie jest z tym Hej hej...
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam jak najczęściej.

    OdpowiedzUsuń