1/23/2017

Przyszłość

Przyszłość



Czekam na nią, jak na wiosnę
- co nowego mi przyniesie?
Może sprawi, że urosnę
duchem - w mego życia jesień?

Może sprawi, że zapomnę...
(nieszczęśliwy wszak być miałem),
szczęście przyjdzie przeogromne
i otrzymam, co mieć chciałem?

Gdy wychodzę z domu rankiem
ufny i radosny jestem.
Wierzę mocno, że nie całkiem
smutek będzie mym królestwem.

Smutku dla mnie aż za wiele
życie mi przygotowało.
W przyszłość patrzę coraz śmielej,
bo miłości miałem mało.

Myślę przyszłość tak kształtować,
jaką chciałbym, aby była.
Marzeń sobie nie żałować,
pragnąć, aby je spełniła.


11 komentarzy:

  1. A tak, tak, marzeń sobie nie żałować, ale z popatrzeniem w przyszłość to już całkiem nieznana rzeczywistość, czyli to też marzenie, tylko skrajnie inne.
    Warto dobrze się nastawić do spotkania z nią, tą nieznajomą przyszłością. Może to prawda, że ona wtedy uważniej nas słucha.
    Zostawiłam Ci kawę, herbatę - u siebie. Zanim w pokój wkradnie się zmrok - poszukam czegoś do wstawienia na blog. Może znajdę. Pomysłu na napisanie czegokolwiek nie mam i nawet nie jestem zdziwiona... głowa nie w tych chmurach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Owszem, przyszłość nie jest zagwarantowana, liczy się każda chwila a jeśli dostarcza radości - tym lepiej.
    Niepokojące chmury - zawsze występują jako złe, wróżące kłopoty. Dopiero jeśli uda się nam znaleźć ponad chmurami - wszechobecne słońce lub gwiazdy czy księżyc - dodają nam animuszu, sprawiają radość, pozwalają zaglądać po horyzont lub tam, gdzie tylko wzrokiem da się sięgnąć.
    Pozdrawiam serdecznie z zamglonego smogiem miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostawiam kawę, LE, dzień będzie bardzo wypełniony, nie wiem, czy zdążę u siebie, a chcę, żeby poniedziałek jakoś zaistniał... przyzwoicie :)

      Usuń
  3. Dziękuję, to moja druga kawa ale bardzo smaczna. Zatem wypada mi trzymać kciuki za wypełnienie Twojego dnia samymi dobrymi i bardzo dobrymi zdarzeniami.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie żałujmy sobie marzeń, może w następnym wcieleniu życie łaskawsze się okaże. Życie bez marzeń ,to dopiero strata,manko gorsze niż superata. Molekułka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I popatrz, jak Ci się wierszyk napisał.
      Dziękuję.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Bardzo często pisząc komentarze tworzę ,a właściwie same się tworzą, nowe wiersze,więc posty, które czytam inspirują mnie do pisania wierszy.:)):)) :))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozumiem, u mnie podobnie, choć w moich wierszach nie przejawiają się tak szczytne idee jak w Twoich. Jam raczej między ziemią a chmurami...
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś bardzo ważnego dla mnie uświadomiłam sobie pisząc wiersz "Przywróćmy człowieczeństwo w sobie"podzieliłam się tym odkryciem z Tobą w odpowiedzi na Twój komentarz.
    Pozdrawiam serdecznie :))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybyłem, przeczytałem, odpisałem.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Też przeczytałam i :-)
    fajnie byłoby aby się spełniło ....:-)

    OdpowiedzUsuń