1/06/2019

Osiągnięcie

Osiągnięcie


Pewnie tak jak każdy myślę o przeszłości:
co mi się udało a co wręcz mnie złości.
Różnie przecież było, raz lepiej, raz gorzej,
jakie osiągnięcie w wierszu tym wyłożę?

W zawodowym życiu miałbym czym się chwalić
ale o tym nie chcę, nie chcę też się żalić.
Nie wszystko udało mi się, choć marzyłem
- czy byłem szczęśliwy? Jasne, nieraz byłem.

Ale to już przeszłość, czasy mej młodości,
pełne – co normalne – wielkich namiętności.
Czas nie zatarł wspomnień, w nich często buszuję
i chwile radości dzięki temu czuję.

Choć niedawno bardzo dałem się oszukać,
nadal swego szczęścia będę wszędzie szukać.
Brak osiągnięć w życiu to jest już czas przeszły:
jedno osiągnąłem: mam już wiek podeszły…

4 komentarze:

  1. Gratuluję osiągnięcia wieku podeszłego,osiągnięć, wspomnień i przeżytych miłości,talentów i pamięci,zapewne nie jeden ci zazdrości.Wszystko jest tak jak ma być,zastanawiam się czy wiek podeszły ma konkretny przedział wiekowy i czy ja może jeż się załapałam ,czy może przegapiłam ?
    Pozdrawiam serdecznie Molekułka:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Umiesz sprawić, że się uśmiecham. To na wspomnienie o talentach. Istotnie, jest czego mi zazdrościć.
    Przeczytałem, że 70 lat to początek wieku podeszłego. Ile w tym racji - nie mnie osądzać. Może lepiej przegapić zamiast traktować to jako osiągnięcie?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jest tak strasznie, LE.Ten wiek osiągnęłam rok przed Tobą.
    I to w jakich okolicznościach - lepiej nie mówić. A jednak teraz mogę powiedzieć, że wybrałam z popiołów kilka diamencików - dały uśmiech, trochę pogody i sekundy zapomnienia o niechcianym.
    Moje najlepsze życzenia, LE. Najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję!!! I za skojarzenie z Norwidem.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń