10/15/2018

Sen 3

Sen 3
(Z lamusa)


Iść! - wciąż naprzód, żeby się nie cofać.
Gdy stanę: życie, ma dusza - ucieka
i gonić muszę, a gdy tchu brakuje
chciałbym, tak jak strusie - głowę w piasek schować.

Sam mosty spaliłem do Ciebie za sobą,
choć dawno runęły, kiedym zaślepiony
żył złudzeń powietrzem i z różowej mgiełki,
budował obraz Twój, nie - co było Tobą.

Cóż z tego, że Ciebie mi teraz brakuje,
gdym wcześniej nie widział, albo nie potrafił
zrozumieć, że chcesz mnie tylko w oddaleniu,
bo takiej bliskości tylko potrzebujesz.

Czy - pytam sam siebie - żałuję tych lat
przy Tobie - nie z Tobą - może teraz chcę?
Nie żałuję. To sen był - niech zostanie
snem, jakich pełen jest mój własny świat.

5 komentarzy:

  1. Przestań się oglądać wstecz https://molekulka.wordpress.com/2008/10/03/sen-i-jawa-to-taka-zabawa/
    Pozdrawiam:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem, niezłe! I przecież podobne do mojego "Sen 3". Tak, często wracam wstecz i póki tego nie przepracuję należycie - będę wracał. "Przestań się oglądać wstecz" - to ma taki skutek, jak np. mówienie "Uspokój się" itp. Nic nie da. Trzeba samemu otrząsnąć się ze snów czy wspomnień.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
    2. Po co roztrząsać stare sny i wspomnienia ,trzeba do przodu biec po nowe sny, nowe wrażenia .Gdyby człowiek nie szedł do przodu tylko oglądał się wstecz nic nowego by nie przeżył, nie rozwijał by się.Wyciągnąć wnioski przeszłości ido przodu biec po nowe doświadczenia i nowe wnioski.dzisiaj coś fajnego oglądałam na Youtube -Adzan Brahm niepewność Ajahn Brahm -niepewność,polecam tez inne jego wykłady,myślę,że Tobie też się spodoba :))

      Usuń
  2. Poco roztrząsać stare sny.... To ja Molekułka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nie wiem, co jest snem a co jawą. A może wszystko jest snem?
      Na szczęście chodzę po ziemi i nadziwić się nie mogę, iż tyle rzeczy i zjawisk mi się podoba, a podoba!
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń