10/24/2018

Szczęście cd.

Szczęście cd.


Szczęście - dziwne słowo - wszyscy go szukają;
nie wiedzą, że szczęście wewnątrz siebie mają.
Owszem, znaleźć łatwiej może ta osoba,
co kochać potrafi, innym się podoba.

Ile komu szczęścia? Kto potrafi zmierzyć?
Może by na kartki? A może uwierzyć,
że na szczęście chuchać trzeba nieustannie,
bo gdy o nie dbamy - z nami pozostanie?

Kto uwierzyć może, że ma ile zechce,
ale mieć nie będzie, gdy innym dać nie chce?
Szczęście, jak podarek: cieszy, gdy dajemy
- więcej w tym radości, niż gdy dostajemy.

Szczęście - pomóc komuś, jeśli potrafimy.
Szczęście będzie z nami, gdy nim się dzielimy.
Szczęście chce być wolne - zamknąć go nie sposób.
Szczęście chce utrzymać bardzo wiele osób.

Złapać je za ogon? - tego też się nie da
lecz szczęściem być może nawet kromka chleba.
Słowo to potęga, szczęście przynieść umie;
rozweseli serce i samotnym w tłumie.

Jakże chciałbym umieć pomoc ofiarować
zamiast - tak, jak większość - głowę w piasek chować.
Chcieć i pomóc umieć, trudne to zadanie;
gdy komuś pomogę - dla mnie też zostanie:

Odrobina serca czyjegoś czułego
za chwile radości bez smutku szarego.
Jak bumerang szczęście wnet do mnie powróci,
ciągle będzie ze mną i mnie nie porzuci.

Do znudzenia w wierszu mym ciągle powtarzam:
szczęściem trzeba dzielić się, tak właśnie uważam.
Szczęścia tyle z zewnątrz tylko dostaniemy,
ile innym damy i dawać zechcemy!

4 komentarze:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=De5JtCeUbkA Wykład Ajaha Brahmy "Spokój to najwyższe szczęście"
    Polecam serdecznie:))Molekułka

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję ale wykładu nie obejrzę. Jakoś do hinduskich wierzeń mi nie śpieszno, choć wiele czytałem.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też nie mam zamiaru zmieniać wiary,bo jestem głęboko wierzącą i praktykującą chrześcijanką ,a poprzez poznanie innych filozofii i poglądów na naturę życia, tylko pomaga mi pogłębiać i rozumieć moją wiarę.
    Pozdrowienia z prowincji:))

    OdpowiedzUsuń
  4. A skąd to "Pozdrowienia z prowincji"? Czy myślisz, że ja inaczej traktuję kogoś "z prowincji" a inaczej z miasta?
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń