9/01/2018

Znajdź mnie

Znajdź mnie!
(Z lamusa, napisane w Ostendzie w Belgii)


Cokolwiek napiszę - wciąż trąci banałem,
zatraca sens myśli; już nie wiem, co chciałem
przekazać... i tu problem: komu?
Przecież nikt mi w tej sprawie nie może dopomóc.

Przepiękne miasteczka zabytków ilością
przytłaczają każdego, choć oczy z radością
pożerają wprost dbałość o najmniejsze detale.
Dość widziałem i więcej... nie chcę widzieć już wcale.

Wszędzie pary: to objęci wpół młodzi
cieszą się swoim szczęściem, reszta ich nie obchodzi.
Więcej starszych już ludzi: ci najczęściej dreptają
pod rękę powoli; wartość szczęścia już znają.

Idę sam o północy morza brzegiem. Szum fali
głuszy moje wołanie... Czy odpowiesz z oddali?
Skoro ja nie potrafię znaleźć drogi do Ciebie,
może Ty mnie odnajdziesz i pomożesz w potrzebie?

Wiem już czego mi trzeba: trochę Twojej czułości
i wierności, spokoju - nie chcę już samotności!
Jeśli wnet mnie nie znajdziesz - szukać będę w zaświatach...
(Taka myśl w mojej głowie coraz częściej „mi lata”).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz